Dr Sannas har tidigare rapporterat om de anmälningar som riktats mot bolaget tidigare under året. De är gjorda av en och samma person och nu har Konsumentverket hört av sig brevledes angående den anmälan och anser att Dr Sannas är ansvariga för den marknadsåtgärderna som anmälan avser.
Konsumentverket riktar kritik mot texter som Dr Sannas grundare Sanna Ehdin Anandala skrivit på sin hemsida ehdin.com och ingen kritik riktas mot Dr Sannas AB, drsannas.se eller någon annan åtgärd som bolaget stått bakom. Anmälaren har inte heller kunnat påvisa eller exemplifiera något som Dr Sannas gjort som han anser strider mot lagen. De länkar som tas upp i anmälan har Dr Sannas gått igenom och samtliga ändrades eller togs bort redan i februari av Sanna Ehdin Anandala efter diskussion med bolaget.
- Vi ser naturligtvis mycket allvarligt på kritiken samtidigt som vi redan i februari noterade dessa inlägg och bad vår grundare Sanna Ehdin Anandala att ta bort de som vi bedömde kunde uppfattas som marknadsföring. Om konsumentverket beslutar att bedöma de artiklar och blogg inlägg som Sanna Ehdin Anandala gjort på sin egna hemsida som otillåten marknadsföring spelar i detta sammanhanget mindre roll. Vi strävar alltid efter vår marknadsföring ska vara 100 procent korrekt, säger Daniel Ehdin, VD för Dr Sannas AB.