12 råd till välmående 

12 råd till välmående 

Dr Sannas 12 råd till välmående: 

1. Respektera dig själv och lyssna på din kropps behov.

2. Vårda dina relationer med dina nära och kära.

3. Ta tid för dig själv varje dag. Meditera, gör ingenting och låt tankar, känslor och händelser sjunka in.

4. Erkänn dina känslor. Tryck inte undan dem, se dem men agera inte ut dem.

5. Undvik människor och situationer som stjäl din energi, men sök dig till de som höljer din energi.

6. Ha roligt. Gör lustfyllda saker. Busa och ha kul.

7. Rör på dig varje dag, minst 15 minuter. En promenad är perfekt

8. Var själsligen närvarande. Köp en vacker blomma, omge dig med vackra saker. Du kan alltid påverka din omgivning genom att bejaka skönhet och vårda det du har.

9. Odla och köp ekologiskt och välj obesprutade produkter i så stor utsträckning du kan.

10. Andas. Ta djupa andetag, bukandas. Det gör stor skillnad att andas ytligt, eller att lära sig andas på djupet.

11. Sömn. Se till att du får sova ordentligt.

12. Stanna upp ofta och njut av livet.

Läs även:
Hudläkarens 3 bästa råd mot torr och känslig hud

Varför är probiotika så bra för din hud?

Om alla texter på drsannas.se
Alla råd, tips och rekommendationer på drsannas,se grundar sig på Team Dr Sannas egna erfarenheter och följs på egen risk. Vi reserverar oss för ev. faktafel. Vi rekommenderar alltid att du vid nedsatt hälsa uppsöker läkare och specialister. Vi hoppas att denna sida inspirerar till en fantastisk hud och ett friskare liv för alla besökare

Dela den här artikleln:

Kommentera

×

Kundvagn

Handla för 500.00 kr mer så bjuder vi på frakten!